Om os

Foreningens navn er: Foreningen Kalundborg Søfartsmuseum og Maritim Formidling, CVR-nr.: 42524824
Foreningen er hjemmehørende i Kalundborg Kommune.

Som medlem af Foreningen kan optages enhver mand, kvinde eller anden juridisk person (Dvs. Firma, Selskab, Institution eller lignende med selvstændigt CVR. nummer).
Skibe med IMO nummer som er optaget i et skibsregister under Det Danske Rigsfællesskab kan optages som medlemmer af Foreningen. Kun skibschefen, eller en af denne udpeget stedfortræder blandt skibets besætning, kan repræsentere skibet i Foreningen.

Foreningen er en folkeoplysende forening med følgende formål:

* At bedrive maritim formidling. Herunder at udbrede kendskabet til og vække interesse for dansk og international søfart samt de til erhvervet tilknyttede maritime virksomheder, selskaber, institutioner, uddannelsessteder og øvrige aktører. Foreningen vil give den brede befolkning, skoleelever, virksomheder, institutioner, uddannelsessteder, foreninger, turister og andre interesserede fra ind- og udland et indblik i maritime forhold – i fortid, nutid og fremtid.

* At registrere, dokumentere og formidle viden om den maritime verden. En viden, der ellers vil gå tabt, og som følge deraf ikke vil kunne bevares for eftertiden. Formidlingen af denne viden sker gennem skiftende udstilling, gennem foreningens hjemmeside, foreningens nyhedsbrev, Medlemsnyt, foreningens Facebook-side samt foredragsvirksomhed om livet i den maritime verden mm.

* At tilbyde flest mulige borgere fra alle generationer med interesse, lyst og mulighed til at deltage i foreningens opbyggelse samt den senere drift af dette. Alt på frivillig basis.

* At være et socialt samlingspunkt i et åbent og inkluderende miljø, som sikrer, at alle medlemmer føler sig velkomne, og at det sker i en imødekommende tone. Foreningen vil opbygge et socialt netværk gennem afholdelse af klubdage/-aftner for alle med interesse for den maritime verden. Herunder bl.a. ældre, enlige, handicappede, efterladte af danske søfolk samt gamle eller svagelige tidligere søfolk.
Dette sker i et narkotika- og alkoholfrit miljø.

Se vores vedtægter som man finder i en undermenu under “Om os”.

Foreningen Kalundborg SøfartsmuseumCVR. Nr. 42524824

Foreningens bestyrelse